Προβιοτικά προϊόντα εκτιμάται ότι θα αφορά το 15% των συνολικών πωλήσεων τροφίμων και ποτών, που θα γίνουν παγκοσμίως στην επόμενη πενταετία, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της Κτηνιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, Αθανάσιος Ντινόπουλος, μιλώντας σε εκδήλωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στο πλαίσιο της έκθεσης Detrop της Helexpo.
Πρόσθεσε πάντως, ότι αν και οι ερευνητές του ΑΠΘ εργάζονται εντατικά για την παραγωγή προϊόντων του είδους (πχ, προβιοτικού παγωτού και προβιοτικών αλλαντικών αέρος), η έλλειψη χρηματοδότησης εξακολουθεί να αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Σπυρίδων Μάμαλης, επισήμανε: ?Πρέπει να δούμε αν το πάντρεμα παραδοσιακού-λειτουργικού τροφίμου [που επιτυγχάνεται στα προβιοτικά] μπορεί να αποτελέσει στοιχείο διαφοροποίησης για τα ελληνικά προϊόντα, ώστε να γίνει το αντίστοιχο μάρκετινγκ και branding. Προβάλλοντας αυτόν τον συνδυασμό, πιστεύω ότι τα ελληνικά προβιοτικά προϊόντα έχουν μέλλον”.
Ο ίδιος επισήμανε ότι, στο πλαίσιο της Διαρκούς Επιτροπής Εμπορίου, “ζητήθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις να ενταχθούν και επενδύσεις επιχειρήσεων, που παράγουν Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), φτιαγμένα αποκλειστικά με εγχώριες πρώτες ύλες”.
Ο κ. Μάμαλης πρόσθεσε, τέλος, ότι η παγκόσμια έκθεση EXPO του Μιλάνου το 2015, με θέμα “Feeding the Planet” (?Ταΐζοντας τον Πλανήτη?), αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία προβολής των ελληνικών προϊόντων, την οποία η Ελλάδα πρέπει να αξιοποιήσει.
Μιλώντας στην εκδήλωση, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Αθανάσιος Τσαυτάρης, αφού αναφέρθηκε στην ωφέλιμη μικροχλωρίδα που εμπεριέχεται στα προβιοτικά προϊόντα, προχώρησε πέρα από αυτά και τόνισε: “Θέλουμε τα 16 εκατ. τουρίστες, που αναμένονται φέτος στην Ελλάδα να έρθουν και για την ελληνική κουζίνα. Αν η ελληνική γαστρονομία και ο τουρισμός βρεθούν σε συνέχεια και αλληλοϋποστηριχθούν, τα αποτελέσματα θα είναι πολύ θετικά?.
Μάλιστα, ο υπουργός επισήμανε ότι η “ελληνική παλέτα τυριών”, που παρουσιάζει τα ελληνικά τοπικά προϊόντα, συνδυαζόμενα με πληροφορίες για το πολιτιστικό και τουριστικό προφίλ της Ελλάδας, “είχε τεράστια απήχηση στο Βερολίνο”.