Μια νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στο περιοδικό Journal of Neuroscience, αποκαλύπτει ότι, στη διαδικασία της ανάγνωσης, συμμετέχουν πολυάριθμες περιοχές του εγκεφάλου. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Brain and Creativity, του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας.
Όπως δηλώνει ο συγγραφέας της μελέτης Qinghua He, “το διάβασμα είναι μια περίπλοκη υπόθεση. Κανένα μεμονωμένο τμήμα του εγκεφάλου δεν μπορεί να κάνει μόνο του όλη τη δουλειά”.
Η μελέτη εξέτασε τη σχέση ανάμεσα στην ικανότητα ανάγνωσης και την δομή του εγκεφάλου, όπως αυτή η εμφανίζεται μέσω μαγνητικής τομογραφίας υψηλής διακριτικής ικανότητας, σε περισσότερα από 200 άτομα.
Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, φαίνεται ότι, διαφορετικά στοιχεία του λόγου (ικανότητα ανάγνωσης εντύπων λέξεων, ικανότητα συνδέσεως νέας λέξεως και ήχου, ταχύτητα ανάγνωσης μια δυνατή φωνή), έχουν τα κέντρα τους εγκατεσπαρμένα σε διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου (φαιά ουσία στον αριστερό άνω βρεγματικό λοβό, στον ιππόκαμπο και την παρεγκεφαλίδα, καθώς και μια ποικιλία άλλων περιοχών της του εγκεφάλου, αντίστοιχα).
“Τα αποτελέσματα μας σαφώς δείχνουν ότι, η ανάγνωση απαρτίζεται από μοναδικές ικανότητες και υποστηρίζεται από συγκεκριμένα νευρικά τα συστήματα, τα οποία είναι σχετικά ανεξάρτητα από τις γενικές νοητικές ικανότητες. Αν και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ανάγνωση δημιουργήθηκε επάνω σε υπάρχοντα νευρικά συστήματα, λόγω της σύντομης ιστορίας του γραπτού λόγου στην ανθρώπινη εξέλιξη, τα χρόνια των εμπειριών της ανάγνωσης τελικά έχουν ρυθμίσει το σύστημα, ώστε να προσαρμοστεί για τις ειδικές απαιτήσεις ενός δεδομένου γραπτού συστήματος”, δηλώνουν οι ερευνητές.
ΠΗΓΗ: www.ygeiaonline.gr