Από το “με κάνει να νιώθω άβολα” μέχρι το “σκοτώνει τη στιγμή”, οι αντρικές δικαιολογίες για τη μη χρήση προφυλακτικών κατά τη διάρκεια του σεξ είναι τόσο παλιές όσο και τα προφυλακτικά.
Ωστόσο, και επειδή πολλές φορές το ξεχνάμε, πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι η χρήση προφυλακτικών όχι μόνο προστατεύει από μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, αλλά και ότι αποτελεί την πιο αποτελεσματική, προσιτή και δημοφιλή μέθοδος για την αποφυγή σεξουαλικά μεταδιδόμενων ασθενειών – ακόμη και από το πιο επικίνδυνο από αυτά, το HIV.
Μια μελέτη μεταξύ 2.000 χρηστών της πλατφόρμας για να μάθει περισσότερα σχετικά με τον τρόπο που χρησιμοποιούμε ή όχι τα προφυλακτικά, γιατί αρκετοί άνθρωποι τα αποφεύγουν αλλά και ποιος είναι εκείνος που τα αγοράζει.
Τα στατιστικά
Το πιο χαρακτηριστικό στατιστικό; Μόνο το 10% των ανδρών δηλώνουν ότι δε χρησιμοποιούν καθόλου προφυλακτικά. Εν τω μεταξύ, η συντριπτική πλειοψηφία (69%) δηλώνει ότι πάντα χρησιμοποιεί προφυλακτικό στις σποραδικές σχέσεις και τα one night stands. Τέλος, το υπόλοιπο 20% είναι και εκείνο που είναι πραγματικά πιο προσεκτικό: χρησιμοποιούν προφυλακτικά σε όλες τις σεξουαλικές τους σχέσεις.
Μεταξύ των πιο εντυπωσιακών στατιστικών που αποκαλύπτει η έρευνα είναι οι λόγοι για τη μη χρήση τους. Το κυριότερο; Το επιχείρημα πως το προφυλακτικό σχετίζεται με τη μείωση της έντασης του σεξ: το 71% των αντρών αλλά και το 55% των γυναικών το επισημαίνουν ως το κύριο μειονέκτημα.
Ένα άλλος είναι ο κίνδυνος να σπάσουν τα προφυλακτικά την πιο ακατάλληλη στιγμή. Μάλιστα, σχεδόν οι μισοί από τους ανθρώπους που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι είχαν αυτή τη δυσάρεστη εμπειρία τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους.
Οι άντρες και τα προφυλακτικά
Είναι τρομερά εντυπωσιακό ότι ακόμα και σήμερα, 20 χρόνια μετά το Millennium, η αγορά του προφυλακτικού είναι “αντρική υπόθεση”: στο 95% των περιπτώσεων τα αγοράζουν εκείνοι ενώ το 77% από αυτούς το κάνουν επειδή πιστεύουν ότι είναι δική τους ευθύνη. Στην πραγματικότητα, αυτό το συναίσθημα υπερβαίνει την αγορά και επεκτείνεται μέχρι τη χρήσης: το 87% των ανδρών το έβαλαν στον εαυτό τους, ενώ μόνο ένα ντροπαλό 13% δίνει τα ηνία στην παρτενέρ του.
Το μέγεθος είναι ο πιο σημαντικό παράγοντας κατά την επιλογή, αν και είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι μόνο το 11% έχει μετρηθεί κάποια στιγμή στη ζωή του για να αγοράσει το σωστό “νούμερο”. Άλλα σημαντικά στοιχεία είναι το πάχος καθώς και η μάρκα, η οποία φαίνεται να υπερτερεί σε σχέση με το χρώμα και τη γεύση.